V tomto článku se dozvíte…
Co je to vlastně landing page?
Osvědčené postupy nastavení LP k umožnění konverzí
Co je landing page?
Landing page neboli vstupní stránka je webová stránka s konkrétním účelem – cílem vstupní stránky je z návštěvníků vytvořit potenciální zákazníky. Ačkoli existuje mnoho typů vstupních stránek, záměr je stejný – získat více potenciálních zákazníků.
Velmi často vstupní stránky obsahují lead formuláře, které žádají návštěvníky o jejich kontaktní údaje výměnou za něco hodnotného, jinak známého jako nabídka.
Zkuste se zamyslet nad tím, jak si chráníte své osobní údaje. Co člověka přiměje k tomu, aby poskytl své kontaktní údaje na internetu?
Existuje řada osvědčených postupů pro vstupní stránky. Cílená a dobře vytvořená vstupní stránka s pevným formátem přiměje téměř každého, aby své údaje poskytl.
Proč potřebujete vstupní stránku?
Proč vytvářet speciální stránku jen proto, aby lidé vyplnili formulář? Proč jednoduše nepoužít HP (domovskou stránku) nebo stránku o vás?
Stručná odpověď je následující. Vstupní stránka eliminuje rozptylující prvky tím, že odstraní navigaci, konkurenční odkazy a alternativní možnosti. To vše slouží k upoutání pozornosti návštěvníka. Úplná pozornost znamená, že můžete návštěvníka nasměrovat tam, kam chcete, aby směřoval, například na váš lead formulář. Vstupní stránky jsou speciálně navrženy tak, aby vytvářely konverze.
Níže přikládáme pár tipů na osvědčené postupy pro landing page, které vás ujistí, že máte stránky nastaveny tak, aby umožňovaly konverze.
Osvědčené postupy nastavení LP
1. Vytvořte titulek zaměřený na přínos
Na každých 10 lidí, kteří navštíví vaši vstupní stránku, jich nejméně sedm ze stránky odejde či přeskočí na jinou stránku. Pro udržení tohoto čísla na nízké úrovni, musí vaši návštěvníci během několika vteřin po příchodu vědět a především pochopit, co jim stránka přinese. Váš titulek je to první, co si přečtou, a měl by jasně a stručně sdělovat hodnotu vaší vstupní stránky a nabídky.
2. Vyberte/vytvořte obrázek, který ilustruje nabídku
Ano, obrázek je povinný a měl by reprezentovat vaši cílovou skupinu. Účelem obrázku je zprostředkovat pocit – měl by ilustrovat, jak se bude návštěvník cítit, až vaši nabídku obdrží. Některé obrázky mohou fungovat lépe než jiné, proto byste vždy měli své možnosti rozdělit (více najdete v článku níže).
3. Napište přesvědčivé copy
Určitě není dobré strávit veškerý čas vytvářením dokonalého titulku a hledáním ideálního obrázku. Velmi důležité je copy, které návštěvníka vyzvou k akci a skutečně prodává.
Copy by mělo být stručné a jasné. Mělo by návštěvníka navést k akci, kterou chcete, aby provedl. Přesvědčivé copy ve většině případů používá slova „vy“ a „vaše“, tedy mluví přímo k návštěvníkovi, aby se cítil zaujatý.
4. Zařaďte hlavní formulář nad záhyb
Váš lead formulář musí být snadno dostupný, pokud by váš zájemce chtěl okamžitě provést konverzi – rozhodně nechcete, aby prohledával vaši vstupní stránku kvůli nabídce.
“Nad záhybem” znamená, že návštěvník nemusí rolovat, aby se k formuláři dostal. Formulář je na očích hned, jakmile někdo na stránku vstoupí. Může se jednat o formulář nebo třeba kotevní odkaz na formulář.
Tip: Navrhněte formulář tak, aby se posouval spolu s uživatelem při pohybu po stránce.
5. Přidejte jasnou a výraznou výzvu k akci
Výzva k akci (CTA) je nejspíše nejdůležitějším prvkem na vstupní stránce – je to jeden z mnoha prvků, které podporují konverzi. Tlačítko CTA (Call-to-action) by mělo vynikat (použijte např. barvu, která kontrastuje s ostatními prvky na stránce). Je důležité si také ujasnit, co chcete, aby návštěvníci udělali. Použijte akční sloveso, které jim to upřesní, například “odeslat”, “stáhnout” nebo “získat hned”.
6. Prozraďte relevantní nabídku
Přemýšlejte o své vstupní stránce jako o části cesty k vaší konečné nabídce – tedy k vašemu produktu nebo službě. Vaše nabídka je „věc“, kterou dáváte výměnou za osobní údaje vašeho návštěvníka / potenciálního zákazníka. Nabídka by měla být nejen dostatečně přesvědčivá, aby návštěvník poskytl své kontaktní údaje, ale měla by být také relevantní pro vaši firmu.
7. Ptejte se jen na to, co opravdu potřebujete
Chcete o svém leadu/návštěvníkovi získat co nejvíce informací, ale jeho chuť sdílení informací může záviset hned na několika faktorech, a to: jak dobře vás zná, kde se nachází na své cestě kupujícího a jak moc vám důvěřuje.
Ve formuláři žádejte jen o tolik informací, kolik potřebujete, abyste vytvořili, co nejnižší vstupní bariéru. Jméno a e-mail jsou více než dostačující k tomu, abyste se postarali o nový lead.
8. Odstraňte veškerou navigaci
Vaše vstupní stránka má jeden jediný cíl: transformovat návštěvníky na leady. Jakékoli konkurenční odkazy (včetně interních odkazů na jiné stránky vašeho webu), odvádějí pozornost od daného cíle. Odstraňte všechny ostatní odkazy na stránce, abyste veškerou pozornost návštěvníků směřovali k vaší výzvě k akci.
9. Zajistěte, aby byla vaše stránka responzivní.
Je důležité, aby každá stránka vašeho webu byla responzivní, tedy se přizpůsobila každému zobrazení. Předejdete tím odchodům ze stránky a vysokému bounce rate na mobilních zařízeních.
10. Optimalizujte pro vyhledávání
Pomocí různých marketingových metod, jako jsou e-maily, příspěvky na sociálních sítích, atd. přivedete návštěvníky na své stránky. Vedle toho by vaše stránka měla být optimalizována pomocí klíčových slov pro placené a organické vyhledávání.
Pokud někdo zadá vaše klíčové slovo, měl by být schopen najít vaši vstupní stránku. To samé platí o cílení na klíčová slova pomocí placené reklamy. Tato slova by měla existovat i na vaší vstupní stránce.
11. Nezapomeňte použít děkovací stránku
Stránka s poděkováním je místo, kam posíláte potenciální zákazníky poté, co vyplní váš formulář. Určitě není na místě poděkování vynechat, i když se nezdá příliš důležité.
Stránka s poděkováním má 3 důležité účely:
- Může přinášet nabídku, kterou jste slíbili (obvykle ve formě okamžitého stažení).
- Dává vám příležitost zaujmout nového potenciálního zákazníka dalším relevantním obsahem.
- Slouží jako příležitost poděkovat za zájem, který je v budoucnu velmi prospěšný pro další transformaci na zákazníka.
Shrnutí
Tyto ověřené postupy vám mohou pomoci a poslouží jako návod, aby vytvářená landing page měla své náležitosti. Více do detailu se bodům věnujeme v navazujícím článku.
Pokud se rozhodnete svěřit tvorbu vaší landing page odborníkům, neváhejte nám napsat na smetana@digitalinsights.cz nebo info@digitalinishgts.cz a my se vám ozveme do 48 hodin.