Přístup k vhodným marketingovým kanálům je pro jakoukoli společnost, ať už je velká nebo malá, zásadní. Níže pro vás máme několik kanálů, u kterých byste měli zvážit zahrnutí do svého marketingového plánu.
Sociální média
Sociální média jsou jednou z největších sítí na světě s více než 3,5 miliardy uživatelů, jak odhaduje portál wearesocial.com z roku 2019.
Marketing prostřednictvím sociálních médií zahrnuje propagaci podnikání pomocí sociálních médií, jako jsou Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Snapchat a Pinterest, aby se šířilo vaše sdělení a zvýšilo povědomí o vaší značce.
Při využívání statistik sociálních médií by bylo nejideálnější, kdyby byly zvažovány následující body:
- Společná propagace vašich produktů a služeb
- Rozpoznání vaší zamýšlené cílové skupiny
- Uspořádání plánu sociálních médií
Webové stránky / blogy
Tento marketingový kanál spočívá v použití blogů k dosažení vaší zamýšlené cílové skupiny. Mnoho podniků pro své webové stránky používá blogové platformy jako je WordPress.
Blogování se stalo velmi populárním (mnoho lidí začalo své podnikání prostřednictvím blogů). Webové stránky jsou dobrým kanálem pro marketingové plány, i díky následujícím faktorům:
- Jsou nákladově efektivní: za marketingový systém blogu stačí zaplatit cenu za název domény a webhostingu
- Zvyšování návštěvnosti webu: poskytování užitečných informací, jako jsou aktualizace, často kladené dotazy a další materiály zajišťující, návratnost zákazníků na vaše stránky.
- Získání důvěryhodnosti: zákazníci ocení, když poznají osoby, které za společností stojí. Blog je skvělý způsob, jak si získat důvěru, jako odborník v oboru, a zároveň, jak poskytovat čtenářům relevantní zdroje, které jim pomohou mít dobrý pocit z nákupu u vaší společnosti
- Interakce s trhem: I když většina firem dnes využívá sociální platformy více, než blogy pro interakci, blogy vám stále umožňují vést oboustranný dialog se svým cílovým publikem a napomáhají tak lépe poznat vaše zákazníky, slyšet jejich myšlenky a nabízet lepší služby.
E-mail marketing
Posilujte vztahy se stávajícími a potenciálními zákazníky prostřednictvím e-mailového marketingu. E-mail marketing je běžný způsob šíření povědomí o značce, informování zákazníků o novinkách ve společnosti a dosahování lidí pomocí cílených marketingových sdělení. E-mail umožňuje přímou interakci se zákazníky, kteří již projevili zájem o vaše produkty nebo služby.
Pro efektivitu e-mailového marketingu je nezbytné mít souhlas s GDPR. Je nutné se vyvarovat označení za spam. Neposílejte zprávy jen tak a všem. Selektujte si vaše kontakty do správných skupin, abyste lépe cílili vaše sdělení.
Vícekanálový marketing
Cílit pouze na jeden marketingový kanál s jedním přístupem už není životaschopné. Různorodost umožňuje týmům rychle se přizpůsobit, když jedna platforma začne být přesycená. Opětovné použití (recyklování) obsahu se často používá jako vícekanálová strategie obchodních organizací zaměřených na spotřebitele.
Video marketing
Není tajemstvím, že marketéři využívají video více, než další typy médií. Pokud jde o dosahování obou cílových skupin B2B a B2C, krátký obsah vede. Účinné využití videa může zvýšit prodeje a návratnost investic, představit vaši značku novým zákazníkům a posílit stávající vztahy.
Influencer marketing
Influencer marketing je o spolupráci firmy s respektovaným tvůrcem, za účelem šíření reklam a obsahu. Výzkumníci z TopRank Marketing dospěli k závěru, že 86 % firem, které se zabývají obchodováním mezi firmami, má prospěch z influencer marketingu.
V roce 2023 se očekává velký nárůst trhu s influencery. Z toho důvodu plánuje 17% marketerů vložit do této strategie své první investice.. Při výběru influencera je třeba zvážit několik faktorů:
- Místo sledování počtu sledujících je lepší zaměřit se na engagement rate. Takzvaná míra angažovanosti znamená počet zobrazení, komentářů nebo líbí se mi, které každý příspěvek získává
- Zvolte nejlépe influencera, který váš produkt již používal
- Do časového plánu influencera pro publikaci příspěvků zasahujte minimálně, měli by vytvářet marketingový obsah podle svého uvážení.
Offline reklama
Mnoho lidí přehlíží offline média při přemýšlení o reklamě a marketingu. Nezapomínejte, že ne všichni spoléhají na web při zkoumání nákupů, které chtějí provést. Podle výzkumu OSN měla k internetu přístup na konci roku 2019 více, než polovina světové populace. Z tohoto důvodu stále existuje značný segment populace, který může být přitahován offline reklamou.
V nejideálnějším případě je offline reklama propojená s online reklamou. Je důležité zajistit, aby cílové publikum mohlo snadno identifikovat vaši značku bez ohledu na reklamní médium a nedocházelo například z záměně s jinou firmou.
Online reklama
Online reklama propaguje produkty, službu nebo marketingovou zprávu prostřednictvím World Wide Webu. Většina online reklam se nachází na vyhledávačích, sociálních médiích a jiných webových stránkách.
Příklady online reklamy zahrnují:
- Sponzorované reklamy na sociálních médiích
- Affiliate marketing
- Vyskakovací reklamy (pop-up ads)
- Marketing vyhledávačů (search engine marketing)
Výhody online reklamy oproti offline reklamě:
- Je levnější
- Reklamy lze rychle naservírovat cílovému publiku, reklama může být filtrována vzhledem k věku, pohlaví a regionu;
- Oproti offline, lze sledovat počet lidí, které reklama zasáhla
Optimalizace pro vyhledávače (SEO)
SEO odkazuje na metody používané k zvýšení viditelnosti webových stránek a výsledků vyhledávání ve vyhledávačích (SERP), s určitým klíčovým slovem nebo souborem klíčových slov. Protože neplatíte za reklamy ani návštěvnost, kterou získáte z vyhledávačů, nazývá se „organická“.
SEO musí být použito na veškerý obsah vašich webových stránek. Vaše podcastové epizody, Google Business profil a YouTube kanály, to všechno se počítá. Upevnění vaší značky v odvětví vám přiláká nové zákazníky a zvýší vaše konverzní poměry. Pokud chcete pevnou organickou přítomnost na webu, tak by váš blog mohl profitovat z fortifikačního přístupu.
Pro dobré SEO musíte:
- Znát optimalizaci klíčových slov
- Mít váš web přizpůsobený mobilním zařízením
- Publikovat kvalitní obsah
Podcastový marketing
Hosté podcastů mohou představit osobnější pohled na věc nebo na vaši společnost. Protože lze podcasty poslouchat pasivně, jsou vynikajícím médiem pro oslovování lidí na cestě do práce nebo v době, kdy jsou zaneprázdněni. Vyprávění příběhu o vaší značce je vynikajícím přístupem k její humanizaci a předání vaší zprávy vašemu cílovému publiku. Dobře vyprávěný příběh si vždy najde speciální místo v srdcích a myslích lidí.
Word of mouth marketing / Marketing slova
Word of Mouth Marketing (WOMM) nebo Word of Mouth Advertising (WOMA) jsou zákazníci, kteří hovoří pozitivně o produktech nebo službách společnosti s ostatními lidmi. Je to výsledek úmyslných akcí a neformální výměny informací.
S rostoucím množstvím informací na internetu, je méně pravděpodobné, že lidé budou přijímat reklamy a předplatné bez rozmyslu. Nicméně, osobní interakce jsou pouhou částí toho, co tvoří word-of-mouth marketing.
K podpoře využívání tohoto kanálu uživateli, byste jim měli věnovat plnou pozornost a dělat maximum pro vyřešení jakýchkoliv problémů, se kterými se setkávají.
Partnerský marketing
Když dvě značky spolupracují, tak jsou všichni vítězi. Pracovat s firmou, jejíž nabídka doplňuje vaši vlastní, je vynikajícím přístupem k rozšíření zákaznické základny a zvýšení viditelnosti vaší značky bez zbytečných finančních výdajů.
Příklady způsobů, jak toho dosáhnout:
- Sponzorování
- Spolupořádání událostí
- Společné výrobky
- Odkazování na partnerské produkty
- Partnerství v oblasti affiliate marketingu
Naučte se rozpoznat vlastnosti, které hledáte u potenciálního společníka. Najděte firmy a produkty, které vám pomohou dostat se tam, kde chcete být. Určete, které metriky a KPI jsou nejdůležitější pro sledování. Ujistěte se, že máte spolehlivý systém pro identifikaci zdroje každého zájemce a prodeje.
Stavění komunity
Komunita značky se skládá z jednotlivců, kteří sdílejí společné sympatie k vaší značce a chtějí interagovat s ostatními lidmi, kteří sdílejí stejný zájem.
Kromě podpory věrnosti a autentičnosti značky může prosperující online komunita poskytnout bohatý materiál pro kampaně Word-of-mouth (WOMM) a content marketing. Hledáte závazné partnerské vztahy. Projevy vděčnosti za příspěvky a příspěvky od komunity nestačí.
Dávejte své firmě tvář tím, že budete otevření, přijímaví a budete naslouchat svým zákazníkům. Vyhněte se tomu, abyste zněli jako dotěrný prodejce tím, že odvedete rozhovor daleko od vaší firmy a její nabídky.