Autor: Michal Smetana, 2021

Služba Netflix je mnohem starší než si mnozí uvědomují. Společnost byla založena již v roce 1997 a fungovala jako malá služba, která umožňovala uživatelům objednat DVD poštou. Po deseti letech fungování, v roce 2007, začala transformace do dnešní podoby, kdy se z Netflixu stala populární streamovací služba.

Níže naleznete pár nejzajímavějších a nejnovějších statistik, týkajících se předplatitelů, příjmů a plánů do budoucích let.

1. Netflix má  přibližně 213,6 milionu placených předplatitelů

Odhaduje se, že ve třetím čtvrtletí roku 2021 měla společnost Netflix víceméně 213,6 milionu placených předplatitelů. Pro představu, Amazon Prime měl ve stejném období jen asi 175 milionů předplatitelů, zatímco Disney Plus asi 116 milionů, jak vyplývá z údajů sdílených serverem Business of Apps.

Zdroj: businessofapps.com

2. Za rok 2020 přibylo Netflixu téměř 40 milionů placených předplatitelů

Podle údajů sdílených společností Statista byl rok 2020 rokem s největším meziročním nárůstem, pokud jde o nové předplatitele Netflixu. V roce 2020 se podařilo ke stávající základně přidat 36,57 milionu platících předplatitelů a dosáhnout tak počtu těsně nad 200 milionů předplatitelů. V roce 2019 se jí podařilo získat pouze 27,83 milionu nových předplatitelů.

Při porovnání růstu počtu předplatitelů v roce 2021 s předchozím rokem je stále daleko od dosažení stejně působivého čísla jako v roce 2020. Podle údajů společnosti Backlinko se ve druhém čtvrtletí roku 2021 zvýšil na 209,18 milionu předplatitelů. To vychází na pouhých 5,5 milionu nových předplatitelů. Ve stejném období loňského roku však měla již 25 milionů nových předplatitelů.

3. Více než polovina placených předplatitelů sdílí svůj účet s přáteli

Potenciálně velký problém, který však Netflix příliš neřeší. Podle serveru KilltheCableBill.com 54 % předplatitelů Netflixu uvedlo, že své heslo sdíleli s přítelem nebo příbuzným. Většina z nich (25,6 %) ho sdílela s někým mimo svou nejbližší rodinu. Téměř 18 % jej sdílelo s kamarádem, zatímco méně než 10 % rodičů jej sdílelo se svými dětmi, které již nežijí doma.

4. Čistý příjem byl v roce 2020 více než 2,76 mld.

Zdroj: statista.com

V roce 2020 činil celkový čistý příjem společnosti Netflix 2,76 miliardy amerických dolarů. Vzhledem k tomu, že v letech 2000, 2001 a 2002 vykázala čistou ztrátu, udělala streamovací služba za posledních dvacet let velký pokrok.

5. Odhaduje se, že Netflix v roce 2021 utratí za obsah více než 17 mld.

Jak už bylo zmíněno výše, rok 2020 byl pro Netflix velmi dobrým rokem. Kromě toho, že se podařilo získat nejvíce nových předplatitelů, podařilo se oproti předchozímu roku také snížit výdaje na obsah na 11,8 miliardy amerických dolarů. V roce 2019 tyto výdaje činily téměř 14 miliard amerických dolarů.

Zatímco v roce 2020 se náklady snížily, druhý pokles v řadě se neočekává. Odhady naopak naznačují, že v roce 2021 utratí Netflix za obsah více než 17 miliard amerických dolarů.

6. Na konci roku 2020 bylo na Netflixu více než 2 000 originálních titulů

Netflix je také domovem originálního obsahu, který zahrnuje televizní pořady, filmy, dokumenty, dětské seriály, anime a stand-up speciály, které se nacházejí pouze na jeho platformě. Jedná se o klíčovou složku nabídky, která zahrnuje řadu známých a oblíbených titulů. V prosinci 2020 se platforma mohla pochlubit více než 2 000 původními tituly. Původní obsah tvoří přibližně 35 % celé nabídky.

Mezi tituly, které jste již pravděpodobně sledovali, patří např:

7. Ozark byl nejsledovanějším původním seriálem Netflixu v roce 2020

Zdroj: nielsen.com

V roce 2020 byl seriál Ozark nejstreamovanějším originálním seriálem Netflixu, a to podle zprávy Nielsen Streaming Unwrapped. Toto americké kriminální drama, v němž hraje Jason Bateman, bylo streamováno více než 30 miliard minut.

Na druhém místě se umístil Lucifer s téměř 20 miliardami minut, následovaný seriálem The Crown (16 miliard minut).

8. Frozen II byl nejstreamovanějším filmem v roce 2020

V roce 2020 byl film Frozen II filmem, který byl streamován nejvíce. Měl téměř 15 miliard streamovaných minut. Na druhém místě skončila Moana s něco málo přes 10 miliardami minut a na třetím Tajný život mazlíčků 2 s 9 miliardami minut. 

Je zajímavé, že všechny tři tyto filmy jsou filmy pro děti. Je to nejspíše proto, že děti nemají problém se na svůj oblíbený film dívat znovu a znovu, k velkému zoufalství svých rodičů.

9. Nejoblíbenějším filmem roku 2021 je Clueless

Podle údajů, které shromáždil nástroj Time Spent Streaming společnosti Comparitech, byl v době psaní tohoto článku film Clueless nejsledovanějším filmem na Netflixu v roce 2021.

10. Squid Game je novou jedničkou Netflixu

Zdroj: statista.com

Netflix zřídkakdy zveřejňuje údaje o sledovanosti svých původních pořadů na Twitteru, ale nedávno odhalil informace o obrovském ohlasu na Squid Game. K 13. říjnu 2021 si více než 110 milionů účtů Netflix za posledních 27 dní pustilo alespoň dvě minuty Squid Game. Na základě tohoto přijetí se nyní oficiálně jedná o největší uvedení původního seriálu společnosti Netflix. Ted Sarandos, spoluředitel a ředitel obsahu společnosti Netflix, se vyjádřil, že společnost byla překvapena popularitou tohoto seriálu, zejména s ohledem na jeho přijetí po celém světě.

Abychom jeho popularitu uvedli na pravou míru, kostýmní drama Bridgerton, které je na druhém místě, si za prvních 28 dní po uvedení pustilo jen 82 milionů účtů.

Ve skutečnosti bylo Squid game tak populární, že poskytovatel internetových služeb v Jižní Koreji, společnost SK Broadband, zažaloval Netflix za údržbářské práce a náklady na zvýšený provoz sítě způsobený tímto rychlým nárůstem počtu diváků.

Možná ještě zajímavější je, že se také objevila zpráva, že jedna jihokorejská žena konzultovala s americkou právní firmou možné odškodnění za utrpení, protože její číslo bylo neúmyslně použito jako klíčový prvek v seriálu. Následně byla zavalena nesčetnými telefonáty. V rozhovoru pro jihokorejské noviny Money Today se svěřila, že musela ze svého telefonu vymazat přes 4 000 čísel.

Netflix prý od té doby její telefonní číslo upravil. Bylo také oznámeno, že jí Netflix nabídl odškodnění ve výši až 5 milionů jihokorejských wonů. Ačkoli společnost se k případným nárokům na odškodnění nevyjádřila.

11. Během karantény uživatelé streamovali přes 3 hodiny denně

Podle informací, které sdílel server KilltheCableBill.com, uživatelé Netflixu v době, kdy museli být v karanténě doma, streamovali přibližně 3,2 hodiny videa denně. To bylo přibližně o hodinu více než v předchozím roce.

Pokud to přepočteme na spotřebu dat, odhaduje KilltheCableBill.com, že průměrný uživatel během karantény spotřeboval na streamování obsahu téměř 10 GB dat denně.

12. V roce 2020 ušetřil průměrný uživatel téměř 60 hodin reklamy

Studie, která byla dokončena v polovině roku 2020, naznačuje, že Netflix pravděpodobně ušetřil průměrnému americkému předplatiteli 58 hodin reklam. Vzhledem k tomu, že průměrný americký předplatitel streamoval asi 3,2 hodiny denně a na jednu hodinu připadá asi 18 minut reklam, vychází to na téměř hodinu reklam denně, které nemusel sledovat.

13. Švýcarsko a Dánsko jsou nejméně nákladově efektivní země

Ačkoli má Netflix předplatitele po celém světě, pokud jste ve Švýcarsku nebo Dánsku, není předplatné Netflixu zrovna výhodné. Po zohlednění menšího rozsahu knihovny, a přesto drahých měsíčních nákladů, společnost Comparitech došla k závěru, že dánští a švýcarští zákazníci mohou v porovnání s ostatními zákazníky z jiných zemí zaplatit za jeden titul v rámci základního tarifu přibližně o 120 % více.

Další země, kde Netflix nabízí nižší poměr ceny a kvality, jsou např:

14. V roce 2020 získal Netflix 160 nominací na cenu Emmy

V rámci 72. ročníku udílení cen Emmy získala společnost Netflix rekordních 160 nominací. Rekord v počtu nominací dosud drželo HBO, které v roce 2019 získalo 137 nominací.

Některé z nominací zahrnovaly např:

15. V roce 2021 získal Netflix 36 nominací na Oscara

Netflix pokračoval v úspěších na červeném koberci i v roce 2021, kdy získal 36 nominací na Oscara. Žádnému jinému distributorovi se za toto období nepodařilo získat tolik nominací. Nejvíce nominací získal film Mank – 10. Během slavnostního večera získal Oscary za nejlepší výpravu a kameru.

Počet oscarových nominací společnosti Netflix se oproti loňskému roku zvýšil o 12.

16. Většina předplatitelů Netflixu pochází ze Severní Ameriky

Většina předplatitelů Netflixu pochází ze Spojených států amerických a Kanady. Jen na tyto dvě země připadá více než 74 milionů jejích celkových předplatitelů. To představuje podíl přibližně 35 % celosvětové základny předplatitelů Netflixu.

Pokud jde o příjmy, Business of Apps vypočítává podíl Severní Ameriky na příjmech Netflixu na přibližně 11,45 miliardy dolarů. 

Druhým největším regionem je Evropa, Blízký východ a Afrika. Na tyto regiony připadalo v roce 2020 přibližně 66,7 milionu předplatitelů. Latinská Amerika měla 37,5 milionu, následovala Asie a Tichomoří s 25,4 milionu.

17. Největší podíl předplatitelů tvoří mileniálové

Podle údajů sdílených v průzkumu Morning Consult/The Hollywood Reporter tvoří mileniálové třetinu předplatitelů. Druhý největší podíl tvoří generace X (26 %), zatímco 22 % jsou lidé z období baby boomu. Co se tedy týče věku, je poměrně oblíbený napříč všemi věkovými skupinami.

Žádné skutečné rozdíly nejsou ani s ohledem na pohlaví. Je jen o něco oblíbenější mezi ženami, které měly nejvyšší podíl předplatitelů (52 %).

Zdroj: morningconsult.com