Autor: Michal Smetana, 2022

Sociální síť Pinterest zaznamenala v posledních letech celosvětový nárůst a současný počet uživatelů se odhaduje na více než 430 milionů. Z celosvětového měřítka tvoří 2/3 všech uživatelů ženy. V rámci českého trhu zažívá Pinterest v posledních  letech také enormní růst. V současnosti je na síti měsíčně aktivních více než 1,5 milionu českých uživatelů. Z hlediska demografie kopíruje „český“ Pinterest celosvětové trendy. Téměř 75 % uživatelů tvoří ženy, věkově je pak nejvíce zastoupena skupina uživatelů v rozmezí 25 – 34 let. Z hlediska geografie pochází většina uživatelů z velkých měst.

Pinterest je digitální online nástěnka, jejíž rozdíl oproti klasickým sociálním sítím je jednoduchý – na Pinterest přicházejí uživatelé hledat inspiraci, ať už z oblasti bydlení, dárků či mody. Lidé, kteří používají Pinterest, chtějí objevit něco nového, ale nevědí přesně co. Pinterest funguje jako vizuální vyhledávač, který je dovede k těm pravým nápadům.

Můžete zde budovat svoji nástěnku, prohlížet cizí nástěnky a také virtuálně si připínat svůj oblíbený obsah. Pokud chcete, aby váše značka zachytila současné trendy, není na co čekat, seznamte se s Pinterestem a realizujte zde reklamní kampaně.

Jak se vlastně uživatelé na Pinterestu chovají? Téměř 60 % uživatelů využívá Pinterest na prohlížení fotografií a hledání inspirací. Zajímavostí je to, že 48 % uživatelů využívá Pinterest k nakupování. Na základě pinů, které uživatelé viděli, následně realizují nákupy. Lidé jsou tak na této síti více toleratní vůči reklamě a je pravděpodobné, že si rádi přečtou váš článek, případně se prokliknou na váš e-shop.

Během posledních dvou let objevily kouzlo Pinterestu jak uživatelé, tak nově i značky a inzerenti samotní.  Z hlediska skladby inzerentů je tato síť nejvhodnější pro segmenty zdraví a krása, bydlení, vaření či handmade. Díky možnosti „repinování“ může jednou vytvořený obsah žít na síti vlastním životem a vám se tak vytváří dlouhodobý organický dosah a de facto komunikace „zdarma“.

Pinterest, stejně jako ostatní socilní sítě, nabízí množství formátů, které můžete v rámci své komunikace využít. Konkrétně se jedná o tyto:

Co se týká cílení, můžete využít základní možnosti cílení, konkrétně pak

Vedle tohoto cílení lze využít také remarketing na návštěvníky vašeho webu či uživatele, kteří nějakým způsobem interagovali. Zajímavou možností je také využití automatického zacílení, kdy cílové publikum je vybráno na základe podobnosti z vašich pinů.

Dle zaměření vašich kampaní, můžete v systému nastavit konkrétní cíle, kterých chcete dosáhnout. Kampaně tak můžete optimalizovat na brandový zásah (maximalizace zobrazení bannerů či videa), na návštěvnost (maximalizace kliků) či na konverze (prodej, instalace aplikace nebo jiný druh konverze).

Reklamní rozhraní Pinterestu je v současnosti jednoduší a věříme, že v budoucnosti nastane jeho rozvoj. Pinterest považujeme spíše za brandový nástoj, díky, kterému můžete zasáhnout specifickou cílovou skupinu uživatelů. Co se týká základních čísel, průměrná cena CPM se pohybuje v rozpětí 40-60 Kč, cena za klik do 20ti Kč.