Chcete-li získat nové zákazníky, musíte je přesvědčit o tom, že by si měli koupit vaše produkty nebo služby než ty, které nabízejí ostatní firmy v regionu, ve vašem oboru. Mnoho úsilí firmy je věnováno určení hodnoty zákazníka v porovnání s hodnotou nákladů na získání zákazníka.
Dnešní inovativní podnikatelé, mohou využívat širokou škálu metod a prodejních kanálů k tomu, aby objevili a získali nové zákazníky. V následujících bodech se těmto cestám budeme věnovat.
Obsahový marketing
Jedná se o vynikající alternativu pro nové firmy, které teprve začínají a mají velmi omezený rozpočet. Je extrémně účinný, ale pouze pokud je využíván inteligentně a uvážlivě. Tato metoda využívá SEO, která zlepšuje viditelnost stránky nebo webu v hledaných výsledcích tím, že zvyšuje relevanci jejího obsahu pro konkrétní vyhledávací dotaz.
E-mailový marketing
Jeho účinnost se zvyšuje v kombinaci s vyhledáváním optimalizací pro vyhledávače (SEO) a obsahovým marketingem. Pokud se potenciální zákazník zaregistruje k odběru e-mailů od vaší společnosti, můžete s ním například komunikovat, aniž byste museli utrácet peníze za obchodní tým.
Marketing na sociálních sítích
I když se sociální sítě staly cenným nástrojem pro zvyšování počtu vašich zákazníků, jejich používání samo o sobě nestačí k tomu, aby se o vašem produktu dozvěděl dostatečný počet zákazníků. Ve spojení s dalšími marketingovými taktikami však mohou sociální sítě pro pověst vašeho produktu udělat zázraky.
Optimalizace pro vyhledávače
Když se podílíte na obsahovém marketingu, je nevyhnutelné, že vaše jméno, stejně jako veškeré informace o vaší společnosti nebo značce budou sdíleny na internetu. Je to skvělý způsob, jak zvýšit expozici vašeho obsahu ve vyhledávání pomocí jeho rozsáhlým sdílením → to následně zvyšuje možnost, že vaše cílové publikum narazí na váš produkt.
Copywriting
Výběr slov má velký vliv na to, jak se spotřebitelé budou vnímat vaši značku a jaký budou mít přístup k produktům, které nabízíte. Můžete si najmout si copywritery, aby vám pomohli s etablováním vaší firmy na trhu a přilákáním spotřebitelů, s nimiž chcete pracovat.
Optimalizace míry konverze a Analityka
Může se vám podařit zvýšit počet věrných zákazníků, pokud provedete pár úprav ve způsobu, jakým jsou strategie a obsah celkově prezentovány.
Nestačí o svých produktech komunikovat směrem k lidem prostřednictvím výše uvedených metod. Společnosti nevytěží maximum ze svých investic, pokud neanalyzují informace, získané z různých zdrojů. Musí hlouběji porozumět své cílové skupině, demografickým údajům a způsobu, jakým nakupují.
Udržení zákazníků počíná tam, kde je společnost schopna efektivně navázat dlouhodobé vztahy s jednotlivci, kteří tvoří její zákaznickou základnu. Když má společnost velkou skupinu loajálních zákazníků, je to pro ni větší šance, že se tito lidé stanou také zastánci značky, kteří budou ochotni pozitivně mluvit o firmě, o její značce a produktech, které prodává.
Níže jsou uvedeny některé strategie, které mohou podniky využít aby si udrželi své stávající zákazníky a vybudovali si dlouhodobé zákazníky.
Obhajoba názoru
Značky, se kterými se spotřebitelé mohou ztotožnit, ať už sami nebo skrze lidi ke kterým vzhlížejí, nebo ve společnostech/firmách, které mají rádi, mají tendenci vzbuzovat u těchto spotřebitelů větší loajalitu. Proto je pro společnost zásadní, aby své cílové skupině zformulovala hodnoty, které jsou pro ni důležité, takové které má jejích značka reprezentovat.
Vyvolávání ega
Zákazníci chtějí mít dojem, že jejich nákupy jsou přesnou reprezentací toho, kým jsou. Pokud váš produkt například pomáhá spotřebitelům zlepšit jejich sociální status, jakýmkoli způsobem, budou mít větší zájem o jeho koupi. Abyste toho dosáhli, musíte nejprve pochopit, co si váš zákazník skutečně přeje a poté si s ním vytvořit vztah. Nakonec ukažte, jak váš produkt představuje idealizovanou verzi toho, kým ve skutečnosti jsou. Pro lepší servis zákazníkům, organizace často rozdělují své spotřebitele do několika odlišných skupin.
Snížení bolesti
Pokud problémy, které váš produkt skutečně řeší, jsou ty, s nimiž se zákazník potýká, pak se vaše míra udržení zákazníků výrazně zlepší. Existuje zde mnohem větší šance, že tento konkrétní člověk bude “prodávat” vaši firmu mnoha dalším lidem, kteří řeší problémy, jež jsou srovnatelné s jejich vlastními.
Nabídka extra benefitů
Když je zákazníkovi poskytnuta neočekávaná výhoda, jako např. sleva z ceny nebo bonus zdarma, má větší sklon nakoupit u dané firmy znovu.
Osobní přístup
Poskytováním individuálních služeb šitých na míru každému zákazníkovi, můžete zvýšit pravděpodobnost, že zůstane věrný vaší společnosti. Třeba už tím, když zaměstnanec komunikuje s klientem. V obou scénářích zákazník nabyde dojmu, že si již vytvořil osobní vztah s firmou, protože má dojem, že ho společnost již zná.
Kromě toho je touha po vítězství zabudována do povahy každého člověka. Pravděpodobnost, že klient bude i nadále využívat váš výrobek nebo službu poté, co byl povýšen do statusu VIP uvnitř vaší společnosti tím, že mu poskytnete speciální zacházení, se výrazně zvyšuje.
Udržení kvality
Udržování trvale vysoké úrovně kvality je nejefektivnější metodou, jak ukázat své klientele že si jich vážíte.
Výběr komunikačního kanálu
Zásadní je dobře porozumět preferované formě komunikace zákazníka. Zvýšení viditelnosti vaší značky v myslích zákazníků bude vyžadovat, aby vaše sdělení byla předávána prostřednictvím vhodných médií.
Využívejte pozitivní sociální důkazy
Pokud jsou na webových stránkách společnosti informace, které prokazují, jak využití produktu zvýší sociální status klienta, je pravděpodobnější, že zákazník zůstane společnosti věrný dlouhodobě.
Používejte slova, která rádi slyší
Když výrobek splňuje standardy, které si pro něj zákazníci nastavili je mnohem jednodušší přesvědčit je, aby si koupili i další výrobky.
Uvědomte si, že rozpočet je zanedbatelný
Drtivá většina společností se zdráhá poskytnout slevy svým zákazníkům, a to i přesto, že i malé snížení ceny může v zákazníkovi zanechat pocit spokojenosti a inspirovat ho k nákupu dalších položek.
Rychlost je druhořadá oproti kvalitě
Velmi často se společnosti mylně domnívají, že jejich zákazníkům by nevadila nižší kvalita služby, pokud ji lze uskutečnit rychleji. Studie však ukázaly, že pokud společnost klade důraz na kvalitu, je pravděpodobnější, že se zákazníci vrátí.
Zákazníci mají rádi firmy, které je znají
Když zaměstnanec věnuje čas tomu, aby zákazníka poznal a přizpůsobí své služby jeho specifickým potřebám, zákazník se cítí lépe, má dojem, že se společnost o něj zajímá, jako o člověka, a je pravděpodobnější, že bude i nadále vůči značce loajální.
Udělejte to společným úsilím
Pokud jde o uspokojení potřeb klienta, každé oddělení vaší organizace musí být aktivně zapojené a neustále informované. Celek je větší, než součet jeho částí, celková kvalita bude tedy ve výsledku lepší.
Začněte s lidmi
Pokud se vaší společnosti podaří překonat počáteční odpor zákazníků k účasti ve věrnostních programech a přesvědčit je, aby se do nich zapojili, zvýší se výrazně možnost, že vaši zákazníci programy skutečně využijí. Jakmile se vytvoří hybnost, je větší pravděpodobnost, že zákazníci budou v účasti v programu pokračovat.
Získejte ideální zákazníky jako VIP
Podle řady studií zákazníci vyjadřují přání být zařazeni do určité zákaznické třídy, pokud existuje jiná třída, která se v hierarchii programu společnosti nachází nad nimi. Je to proto, že lidé mají přirozenou tendenci vzájemně si konkurovat.
Označujte své zákazníky
Spotřebitelé s větší pravděpodobností zůstanou věrní značce, kterou se kterou se mohou identifikovat a podporovat.