Autor: Michal Smetana, 2022

V tomto článku se dozvíte, jak se má v rámci LP pracovat s následujícími body:

Struktura LP

Rozložení 

Barvy 

Bannery/obrázky

Cílová skupina

CTA

Struktura cílové stránky

U struktury nemusíte být příliš kreativní. Většina landing page má osvědčenou velmi podobnou strukturu. Můžete do ní vnést svou kreativitu prostřednictvím určitých prvků a obrázků, ale držte se formátu vstupní stránky, na který jsou lidé zvyklí.

Jak jsme si již řekli v předchozím článku Landing Page část 1, vstupní stránka má pět prvků (viz. příklad vstupní stránky níže):

  1. Titulek, který upoutá pozornost návštěvníků
  2. Relevantní obrázek, který je relevantní pro vaše publikum
  3. Hlavní formulář, který je umístěn nad záhybem stránky, aby zachytil informace návštěvníků
  4. CTA, které je přesvědčivé a zaměřené na akci
  5. Copy a popis, které informují a lákají návštěvníka k vyplnění formuláře

Rozložení cílové stránky

Většina lidí nečte každé slovo. Proletí okem text a vyberou nejdůležitější informace. Vaším úkolem tedy je, aby vše důležité vynikalo a návštěvník nic důležitého nepřehlédl.

To znamená hned několik věcí…

  1. Udržujte nejdůležitější informace nad záhybem, aby se k nim návštěvník nemusel posouvat
  2. Proveďte na stránce test mrknutí, což znamená, že návštěvník by měl být schopen shromáždit hlavní sdělení za kratší dobu, než mu trvá mrknutí (tzn. méně než pět sekund)
  3. Používejte bílý (nebo negativní) prostor, abyste návštěvníka zaujali a pomohli mu pochopit vaše sdělení
  4. Pište pomocí odrážek a krátkých odstavců, aby byl váš text snadno čitelný
  5. Snažte se s důležitým copy pracovat ve tvaru písmene F, což je směr, kterým většina lidí skenuje stránky online. Pracujte s tokem vizuálních vzorů, abyste návštěvníky dovedli ke klíčovým bodům, které je přimějí ke konverzi

Barvy cílové stránky

Design vstupní stránky (včetně použitých barev) by měl vždy odrážet design vašeho webu. Jedním z vašich cílů je vytvořit dlouhodobý vztah s lidmi, kteří navštíví vaši vstupní stránku, a to znamená, že se musí seznámit s barvami vaší značky a jedinečným stylem. Čím více vaši značku poznají, tím více vám budou důvěřovat (a čím více vám budou důvěřovat, tím snadněji je přimějete udělat to, co po nich chcete).

Oblasti, kde byste měli zvážit použití alternativních barev, jsou na prvcích stránky, které musí vyniknout, to platí především pro vaše tlačítko CTA (Call-to-action). Kontrast je zde základ. 

Obrázky cílové stránky

Obrázek na vaší vstupní stránce je jednou z prvních věcí, které lidé vidí, a protože lidé zpracovávají vizuály mnohem rychleji než text, udává tón celé jejich zkušenosti.

Kam se mají na mé vstupní stránce podívat?

Tato otázka se může zdát zvláštní, ale ve skutečnosti vychází z myšlenky, že lidé sledují směrové signály, například kam se někdo dívá nebo kam ukazuje. Pokud chcete, aby návštěvníci vyplnili formulář, zvažte obrázek, který jejich pozornost nasměruje k tomuto formuláři.

Posílí banner/obrázek mé sdělení?

Každý prvek na vaší vstupní stránce plní nějaký důležitý účel. Vzhledem k tomu, že obrázek je jednou z prvních věcí, kterou lidé vidí, měl by pomoci objasnit, co může návštěvník od vaší stránky očekávat.

Kdo je moje cílová skupina?

Jak vypadá vaše cílová skupina? Kolik je jim let? Jak se oblékají? O co se zajímají? Odpovědi na tyto otázky jsou důležité při určování toho, jaký obrázek umístíte na vstupní stránku jako hlavní. Pokud má oslovit vaše publikum, musí je nějakým způsobem reprezentovat.

Výzva k akci (CTA)

Pokud jde o design CTA, existuje několik triků, díky kterým bude lákavé způsobem, že se návštěvníci budou cítit nuceni na něj kliknout. Vaše CTA se skládá z tlačítka a copy.

Tipy týkající se CTA

Tyto ověřené postupy vám mohou pomoci a poslouží jako návod, aby vytvářená landing page měla své náležitosti.

Pokud se rozhodnete svěřit tvorbu vaší landing page odborníkům, neváhejte nám napsat na smetana@digitalinsights.cz nebo info@digitalinishgts.cz, my se Vám ozveme do 48 hodin.